Friday, January 17, 2020

Tokyo ve Japonya Turu...

Tokyo doğunun en gizemli kentlerinden biridir. Benim bu şehir ile tanışmam, Lisans fuarı sayesinde oldu. Yeni bir Dünya markasını Türkiye'ye getirmek için 2018 yılı boyunca büyük emek harcadım. İşte bu araştırmalar sırasında Tokyo'daki bir fuara hedefimdeki markalardan birinin katılacağını öğrendim ve hikaye bundan sonra başladı...

Hadi Tokyo'dan bahsedelim. Tokyo bildiğiniz kentler çok farklı bir kent. Narita Havalimanına indiğiniz an, yeniden doğmuş gibi oluyorsunuz.

Ne demek bu yeniden doğmak?

Cebinizdeki telefon çalışmaz çünkü sim kart uyumlu değildir. Bu durumda 2 seçeneğiniz var. A) Taşınabilir bir Wi-Fi alacaksınız. B) Sadece Wi-Fi sağlayan bir sim kart alacaksınız.

Bu iki seçenekten birine acilen karar vermelisiniz. Ben B şıkkını seçtim çünkü yanımda kredi kartım yoktu. Dürüst olmak gerekirse eğer wi-fi kullanmanız gereken tek cihaz varsa en ucuz ve en sağlıklı yok B şıkkı.

Havalimanından kalacağınız yere nasıl gidebiliriz?

Nasıl olsa şirketle geldim Taksiye binerim dediğinizi duyar gibiyim. Taksi Tokyo için çok uygun bir yol değil çünkü çok pahalı. Şirket ile bile gelmiş olsanız şehire gitmek için yaklaşık 1.500 TL ödemek işinize gelmeyebilir. Ben Otobüsü tercih ettim. Hem insanlar ile tanışmanın en kısa yolu, hem de ucuz bir yol( Şirket ile gelmiş bile olsanız, taksiye o parayı vermek yazık bence :) ) Otobüs ile şehir merkezine ulaştıktan sonra zaten her yere metro var. Ayrıca insanlar çok yardım sever. Sizin ile gideceğiniz yere kadar bile yürüyebiliyorlar. Özellikle Kızların bu yardım severliği, yanlış anlaşılmalara açık :) Sakın yanlış anlamayın :)

https://www.instagram.com/p/Bh6czkaAl32/

https://www.instagram.com/p/Bh6hoKQAjqV/

Peki işimizi hallettik... Nereleri gezebiliriz?

Sıralamayı Tarih, Gece Hayatı ve Diğerleri diye yapalım...

Ben yurt dışında kültürü daha iyi anlayabilmek için çok yürümek ve çok metro felsefesi ile hareket ederim. Tokyo'daki günlük adım ortalamam 34.000 di.

Tarihi yerler için Asakusa Temple ilk yer diyebilirim. Senso-ji Temple diyede bilinir. Budist tapınağı olan bu yerin kurucusu Kaisho ve kuruluş tarihi 645 AD dir. Buraya metro ile ulaşabilirsiniz.

https://www.instagram.com/p/BiUz4DTAvt9/
Imperial Palace diğer bir önemli yerdir. Japon imparatorunun evi de diyebiliriz. Geniş bir parkın ortasında olan bu yerin arkasındaki devasa gökdelenler can sıksa da, yine de Japonya da görülmesi gereken yerlerden biri olduğuna inanıyorum.

https://www.instagram.com/p/Bh8dr33AlnY/

Samurai Museum, Japonlar ve samurailar özellikle Last Samurai filminden sonra bizim ülkemizde çok merak edilen bir konu olmuştur. Bu müze de hem Samurai kostümü giyebilirsiniz, hem de samuraiların bütün tarihini öğrenebilirsiniz.

https://www.instagram.com/p/BiEfx1sgubh/
Gece Hayatı nerede yaşanır?
Shinjiku, Shibuya ve Roppongi gece yaşantısı için doğru adresler olarak verilebilir... Bence Shinjiku daki Golden Gai muhakkak gidilmesi gereken bir yer. Daracık sokakların içinde küçük yüzlerce bar bulabilirsiniz. Bir çok Japon, Expat ve turist ile inanılmaz eğlenceli bir gece geçirebilirsiniz. Barlar genelde 8- 10 kişiliktir ve çok samimi bir ortam vardır.

https://www.instagram.com/p/Bih_1Xeh1jO/
Özellikle Izakaya olayını kesin deneyin. Ben Shimbashi'de denedim siz başka bi yerde de deneyebilirsiniz. Izakaya ne diye merak ettiyseniz kısaca söyle bahsedeyim. Göt kadar bir restoranda yemek yemek diyebiliriz kısaca. Japonların özellikle iş çıkışlarında biraz içki biraz da yemek yemek için uğradıkları bu küçük restoranlar sayesinde hem japon kültürünü yakından tanıyabilirsiniz, hem de yeni insanlarla tanışabilirsiniz. Ben çekingenim insanlarla tanışamam diye düşünüyorsanız üzülmeyin... ortam o kadar sıkışık ki mecburen tanışıyorsunuz :)

Ayrıca Japonya'da gece hayatında Karaokeler çok önemli yer tutar. Muhakkak bir karaokeyi ziyaret edin ve avazınız çıktığınca şarkı söyleyin :)

Başka Neler yapabilirim?
Japon termal kaplıcası olan "Onsen"lerde muhakkak ziyaret edilmesi gereken yerlerden biri. Özellikle uzun uçuştan sonra ziyaret ederseniz bütün yorgunluğunuzu alacaktır. Bu onsen benim otele çok yakındı eşyaları bıraktıktan sonra yorgunluğu burada attım.

Fuji Dağı, Tokyo Disneyland, Skytree, Robot Restaurant, Odaiba, vs gibi saymakla bitmeyecek bir çok yer var Tokyo'da ama ben size genel bir bilgi vermek istedim. Mesela ben Ginza tarafına gidemedim bir sonraki sefere inşallah...

Unutmadan Eğer çok gece kalırsanız metrolar bitiyor. Uyumak için ya bir internet kafe bulun ya da metro çalışıncaya kadar bekleyin.. Zira yazının başındada belirttiğim gibi TAKSİ ÇOK PAHALI :) +18 soracaksanız eğer Japonya çılgın bi yer :) Money Talks :)

Kısacası Benim için özel kentlerden biri oldu Tokyo...

Özelden soru sorabilirsiniz. Anlatacak çok hikaye var :)


No comments:

Post a Comment